Asistenta Sociala
- 1 copil – 82 lei;
- 2 copii – 164 lei;
- 3 copii – 246 lei;
- 4 sau mai mulți copii – 328 lei;
- 1 copil – 75 lei;
- 2 copii – 150 lei;
- 3 copii – 225 lei;
- 4 sau mai mulți copii – 300 lei;
- 1 copil – 107 lei;
- 2 copii – 214 lei;
- 3 copii – 321 lei;
- 4 sau mai mulți copii – 428 lei;
- 1 copil – 102 lei;
- 2 copii – 204 lei;
- 3 copii – 306 lei;
- 4 sau mai mulți copii – 408 lei;
- Acte necesare asistentului personal:
- Acte necesare persoanei cu deficiență funcțională gravă:
- Acte privind familia care solicită instituirea măsurii de plasament familial
- Cerere din partea familiei care solicită plasamentul.
- Copia certificatului de căsătorie al familiei de plasament.
- Copia buletinului de identitate (carte de identitate) a persoanei care va ridica alocația de plasament.
- Adeverința de venit a familiei de plasament sau ultimul cupon de pensie (unde este cazul).
- Adeverința medicală a familiei de plasament.
- Declarații de la 3 familii, vecini din care să rezulte că minorul se află la familia de plasament.
- Certificat medical de la medicul specialist din care să rezulte diagnosticul mamei, tatălui.
- Certificat de cazier judiciar.
- Ancheta socială de la primăria de domiciliu a familiei de plasament.
- Adeverința de la Administrația Financiară.
- Copia actului de proprietate al familiei de plasament.
- Acte privind copilul pentru care se solicită instituirea măsurii de plasament familial
- Copia certificatului de naștere al minorului.
- Adeverința medicală a minorului.
- Copia certificatului de deces al părinților copilului.
- Copia sentinței de divorț a părinților copilului (unde este cazul).
- Adeverința de școlarizare a minorului.
- Certificat medical de la medicul specialist din care să rezulte diagnosticul mamei, tatălui.
- Ancheta socială de la primăria de domiciliu a copilului.
- Planul de servicii întocmit de Primăria de domiciliu a copilului. (Conform Legii nr. 272 / 21.06.2004, republicată, art. 40).
- Consimțământul scris al ambilor părinți cu privire la măsura solicitată.
- Alte acte care justifică situația de risc în care se află copilul.
ÎNTOCMIREA DOSARULUI PENTRU OBȚINEREA ÎNDEMNIZAȚIEI LUNARE DE CĂTRE PERSOANA CU DEFICIENȚĂ FUNCȚIONALĂ GRAVĂ
– copie după certificatul de încadrare în grad de handicap;
– opțiunea persoanei cu deficiență funcțională gravă – de la D.G.A.S.P.C. Tulcea;
– copii după actele de identitate ale membrilor familiei;
– copii după certificatele de naștere ale membrilor familiei;
– copie după certificatul de căsătorie;
– copie după certificatul de deces (unde este cazul);
– actele medicale din care să rezulte diagnosticul persoanei solicitante a indemnizației lunare;
– copie după decizia de pensie și cuponul de pensie al persoanei cu deficiență funcțională gravă;
– ancheta socială efectuată de către membrii S.P.A.S. – din cadrul Primăriei comunei I.C. Bratianu;
– cererea persoanei cu deficiență funcțională gravă sau a reprezentantului legal a acesteia, pentru acordarea indemnizației lunare – de la Primăria comunei I.C. Bratianu.
ÎNTOCMIREA DOSARULUI DE ALOCAȚIE DE STAT PENTRU COPII
– copie BI / CI a ambilor părinți;
– certificatul de naștere al minorului în copie și original;
– declarație tip – pentru minorii care au vârstă școlară și nu frecventează cursurile școlare;
– livretul de familie (unde este cazul);
– extras de cont (dacă se solicită virarea sumei în cont bancar);
– cerere tip – MODEL CERERE
ACTE NECESARE PENTRU ACORDAREA AJUTORULUI SOCIAL
CERERE – DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala
– Acte de identitate în termen de valabilitate pentru toți membrii familiei care au împlinit vârsta de 14 ani;
– Certificatele de naștere pentru toți membrii familiei cu vârsta sub 14 ani
– Certificat de căsătorie, hotărârea judecătorească de divorț sau certificate de deces, livret de familie – după caz
– Hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției, de încuviințare a adopției, hotărâre judecătorească privind măsura de plasament a copilului; decizia DGASPC sau hotărârea judecătorească privind plasamentul în regim de urgență; hotărârea judecătorească privind instituirea tutelei, original + fotocopie;
– Adeverință școală/facultate prin care să se ateste calitatea de elev/student, precum și forma de învățământ
– Adeverință de venit cuprinzând salariul net realizat în luna anterioară depunerii cererii (inclusiv valoarea tichetelor de masă), atunci când este cazul
– Dovada spațiului locativ (contract de vânzare cumpărare, contract de închiriere, titlu de proprietate etc.);
– Talon autoturism din care să rezulte vechimea mașinii,;
– Certificat medical de constatare a capacității de muncă (comisie – Casa Județeană de Pensii) pentru persoanele care nu sunt apte de munca;
– Adeverința de la AJOFM (șomaj) – pt. persoanele apte de muncă;
– Certificat de încadrare într-un grad de handicap;
ÎNTOCMIREA DOSARULUI PENTRU ALOCAȚIA DE SUSȚINERE
CONFORM LEGII 277 / 2010 ȘI H.G. 38/2011 PENTRU APROBAREA
NORMELOR METODOLOGICE A LEGII 277/2010
– cerere tip – MODEL CERERE
– copii acte de identitate ale tuturor membrilor familiei
– copii certificat de naștere pentru toți membrii familiei;
– copie certificat de căsătorie;
– copie certificat de deces (unde este cazul);
– copie livret de familie actualizat;
– adeverință de la locul de muncă cu venitul net realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv numărul și valoarea lunară a tichetelor de masă – acolo unde este cazul;
– adeverință de la Administrația financiară (FISC);
– adeverință de la Registrul Agricol;
– talonul autoturismului din care să rezulte anul fabricației (unde este cazul);
– adeverință de la școală, pentru copiii care frecventează cursurile școlare, în care să se precizeze numărul absențelor pe semestrul anterior și media la purtare;
– adeverință pentru beneficiarii de ajutor social (VMG);
– cupon de pensie pentru pensionari (sau beneficiarii de pensie de urmaș)
– sentință de divorț / sentință de încredințare minor; definitivă și irevocabilă;
– hotărârea comisiei pentru protecția copilului / sentință judecătorească pentru minorul pentru care s-a stabilit o măsură de protecție specială;
– certificat de încadrare în grad de handicap (unde este cazul);
NOTĂ:
– Actele se prezintă în original și copie;
– Dispoziția de acordare / respingere a dreptului la alocație se va înainta la A.J.P.I.S. Tulcea și va fi comunicată solicitantului;
– orice modificare intervenită la venitul familiei sau la numărul de membri, se aduce la cunoștință primarului, în termen de 5 zile.
CUANTUMUL LUNAR AL ALOCAȚIEI PENTRU SUSȚINEREA FAMILIEI
Familiile cu ambii părinți, cu venitul net mediu lunar pe membru de familie sub 200 lei:
Familiile cu ambii părinți cu venitul net mediu lunar pe membru de familie intre 201 si 530 lei:
Familiile cu un părinte cu venitul net mediu lunar pe membru de familie sub 200 lei:
Familiile cu un părinte cu venitul net mediu lunar pe membru de familie între 201 și 530 lei:
Este necesar a se consulta Hotărârea de Guvern nr. 50/19.01.2011 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 416 / 2001 privind venitul minim garantat, care conține o listă de bunuri de strictă necesitate și o listă de bunuri care prin deținere duc la neacordarea dreptului la alocația de sprijin.
ÎNTOCMIREA DOSARULUI DE ANGAJARE AL ASISTENTULUI PERSONAL
AL PERSOANEI CU HANDICAP GRAV
– copii după actele de identitate ale membrilor familiei;
– copii după certificatele de naștere ale membrilor familiei;
– copie după certificatul de căsătorie;
– copie după certificatul de deces (unde este cazul );
– adeverință medicală din care să rezulte că solicitantul este apt pentru angajare;
– cazier judiciar;
– curriculum vitae;
– declarație notarială;
– copie după diploma de studii;
– adeverință de la administrația financiară;
– carnetul de muncă (în situația în care persoana solicitantă beneficiază de acesta);
– ancheta socială efectuată de către membrii SPAS – Primăria comunei I.C. Bratianu;
– cerere de angajare;
– repartiție de la AJOFM
– dosarul medical, care se obține de la Primăria comunei I.C. Bratianu.
– copii după actele de identitate ale membrilor familiei;
– copii după certificatele de naștere ale membrilor familiei;
– copie după certificatul de căsătorie;
– copie după certificatul de deces ( unde este cazul );
– copie după certificatul de încadrare în grad de handicap;
– opțiunea persoanei cu deficiență funcțională gravă – de la DGASPC Tulcea;
– acte medicale din care să rezulte diagnosticul;
– declarație din care să rezulte faptul că persoana cu deficiență funcțională gravă nu are încheiat un contract de întreținere cu o persoană;
– copie după decizia de pensie și cupon de pensie (în cazul în care există)
ÎNTOCMIREA DOSARULUI PENTRU OBȚINEREA ÎNDEMNIZAȚIEI PENTRU CREȘTEREA COPILULUI PÂNĂ LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 2 (3) ANI
Copii ale următoarelor documente:
– Carte de identitate a ambilor părinți
– livret de familie sau buletin de identitate al ambilor soți și certificat de căsătorie în situația în care nu există livret de familie;
– hotărâre de plasament, sentință judecătorească definitivă și irevocabilă de adopție, dispoziția de instituire a tutelei și numire a tutorelui, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției, hotărâre de plasament de urgență (unde este cazul)
– certificat naștere copil;
– cerere către unitatea angajatoare prin care se solicită acordarea concediului pentru îngrijirea copilului până la împlinirea vârstei de 2, respectiv 3 ani, înregistrată și vizată de angajator;
– decizia de suspendare a activității;
Actele de la AJOFM pentru solicitantul care este beneficiar de ajutor de șomaj
– Cerere tip și declarație tip – CERERE pentru acordarea indemnizației de creștere a copilului sau a stimulentului de inserție
– Adeverință tip – Formular ADEVERINȚĂ angajator (nu se admit corecturi, ștersături sau alte modificări);
NOTĂ:
Copia după cerere va fi:
– înregistrată;
– aprobată;
– conformitate cu originalul;
– semnată și ștampilată de administrator;
ACTE NECESARE PENTRU DOSARUL DE PLASAMENT FAMILIAL